کارگاه آموزشی غلبه بر اهمال کاری برگزار شد.
به همت مرکز مشاوره و سلامت روان دانشجویان، کارگاه آموزشی غلبه بر اهمال کاری در دانشکده دندانپزشکی برگزار شد.
به همت مرکز مشاوره و سلامت روان دانشجویان، کارگاه آموزشی غلبه بر اهمال کاری در دانشکده دندانپزشکی برگزار شد. مریم بابازاده افغان مدرس این کارگاه به اهمیت افزایش مشکلات اهمالکاری در دوران تحصیل دانشجویان که علت زیر بنایی افت تحصیلی و به تبع آن مشکلات دیگر روان شناختی تاکید کرد و افزود: طبق آمار های موجود اهمالکاری یکی از مشکلاتی است که در طی دوران زندگی می تواند تاثیرات منفی در جهت پیشرفت فرد داشته باشد و لازم است بدانیم که برطرف کردن این مشکل لزوماً به معنای فهم کامل چرایی انجام آن نیست. باید بدانیم که چگونه یک اهمال کار از آب در آمدیم، چرا انجامش می دهیم و چه چیزی باعث تداوم آن می شود و باعث شده تا کنون رفتار تغییر نکند. ممکن است دچار این تصور شویم که فهم علت زیر بنایی مشکل برای تغییر سریع کافی است. امروزه اعتقاد بر این است اگر برای شما روشن است که چه چیزی باعث می شود این گونه رفتار کنید پس برای تغییر رفتار آماده تر هستید. برای برخی ممکن است این فرایند به زمان و تلاش بیشتری نیاز داشته باشد. تمرین و پشتکار ضروری است اما در بلند مدت نتیجه می دهد. مدرس این کارگاه آموزشی افزود: برچسب اهمالکاری یک برچسب منفی است که فقط مشکل را بدتر می کند چون دلالت بر این دارد که یک ویژگی شخصیتی است و تغییر نمی کند، در صورتی که ما در این کارگاه قصد داریم بگوییم که یک رفتار است و رفتار قابل تغییر است اما با تمرین و ممارست ویاد بگیریم که گرایش به اجتناب و تاخیر و به تعویق انداختن کارها را کنترل نماییم. در ادامه روانشناس مرکز مشاوره وسلامت روان به عمده مشکلاتی که امکان دارد دانشجویان در طول سالهای تحصیلی خود با آنها مواجه شوند، و هم چنین چگونگی توقف اهمالکاری پرداخت. ملاک ها و معیارهایی نیز برای فهم این که چرا افراد اهمالکاری می کنند بیان شد. وی افزود: این کارگاه برای افرادی است که: 1. نمی دانند چرا اهمالکاری می کنند. 2. در مورد این کار احساس بدی دارند. 3. آرزو می کنند که این کار را انجام ندهند. 4. می خواهند تغییر کنند اما نمی دانند چگونه. لازم به ذکر است این کارگاه آموزشی در تاریخ ۲۵ اردیبهشت ماه سال جاری برگزار شد.
|