مرکز مشاوره و سلامت روان دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی برگزار کرد
کارگاه آموزشی رواندرمانی با رویکرد هیجان مدار (EFT)
دومین جلسه کارگاه آموزشی رواندرمانی با رویکرد هیجان مدار صبح دوشنبه در تاریخ 07/05/98 از ساعت 9 الی 12 با حضور ریاست و روانشناسان مرکز مشاوره و سلامت روان دانشجویان با هدف آموزش این رویکرد به روانشناسان مرکز مشاوره در دانشکده پزشکی با تدریس علی وفایی برگزار شد.

دومین جلسه کارگاه آموزشی رواندرمانی با رویکرد هیجان مدار صبح دوشنبه در تاریخ 07/05/98 از ساعت 9 الی 12 با حضور ریاست و روانشناسان مرکز مشاوره و سلامت روان دانشجویان با هدف آموزش این رویکرد به روانشناسان مرکز مشاوره در دانشکده پزشکی با تدریس علی وفایی برگزار شد. به گزارش روابط عمومی مرکز مشاوره و سلامت روان دانشجویان، در این کارگاه اصول کارباهیجانات وچهار اصل کاربا هیجانها اعم از افزایش آگاهی نسبت به هیجان، تنظیم هیجان، تعمق درهیجان برای فهم معنی آن و تبدیل هیجان به هیجان دیگر، آموزش داده شد. علی وفایی در این کارگاه افزود که؛ اولین و مهمترین قدم در کار با هیجانات آگاهی از آنهاست و توانایی مراجعان برای به وضوح بیان کردن آنچه در دنیای درونیشان تجربه میکنند. همچنین با آگاهی از هیجانات، هر فرد میتواند هیجاناتش را بپذیرد و از آنها دوری نکند. وی همچنین به عملکرد آگاهی هیجانی و نقشی که پاسخ های هیجانی در پیش بردن تعاملات و امکان ایجاد الگوهای تعاملی جدید دارند، پرداخت و به چگونگی ارزیابی آگاهی هیجانی، تنظیم هیجانی و فرایندهایی که افراد از احساساتشان تاثیر میپذیرند، تاثیر مهم تجربیات دلبستگی اوایل زندگی بر توانایی افراد برای تنظیم هیجانی، روشهایی برای دستیابی به هیجانات، روش هایی برای کاستن از هیجانات، معنایی دوباره و درک نوینی از هیجان که برای فرد ایجاد میشود و همچنین تغییر و تبدیل هیجانی در چرخه هیجانی پرداخت. وفایی در ادامه افزود: تجربه انسان پر از مشکلات واقعی و بالقوه است که امکان برآورده شدن نیازهای اساسی و بنیادین و برآورده شدن آرزوها را نمیدهد و بنابراین باعث تجربه درد (هیجانی) روانشناختی میشود. تجربیات انسان میتواند هم لذت و هم رنج را به ارمغان بیاورد. لذت زمانی به وجود میآید که نیازهای اساسی برآورده شود، و رنج زمانی ایجاد میشود که این نیازها نقض شده یا برآورده نشوند. برخی از ما خوششانستر بوده و در زندگی با درد و رنج کمتری نسبت به سایرین برخورد میکنیم، اما برخورد با درد اجتنابناپذیر است. در پایان این کارگاه نیز برای آموزش بهتر به اجرای ایفای نقش پرداخته شد.
|
نظر