×

اطلاعات "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1401/08/29 - 11:48
  • بازدید : 39
  • تعداد بازدید : 37
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

دوره آموزشی مهارت آموزی منتورهای گروه های بالینی

سومین روز از دوره آموزشی مهارت آموزی منتورهای گروه های بالینی با هدف ایجاد دانش ، نگرش و مهارت جهت شروع طرح منتوشیپ در دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد.

سومین روز از دوره آموزشی  مهارت آموزی منتورهای گروه های بالینی با هدف ایجاد دانش ، نگرش و مهارت جهت شروع طرح منتوشیپ در دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی  برگزار شد.

در روز سوم این دوره که از ساعت 8 صبح تا 14 همان روز ادامه داشت مباحث زیر ارائه شد:

  • مهارت حل مساله
  • مهارت ارجاع
  • مدیریت هیجان مبتنی بر DBT
  • مهارت ایجاد انگیزش

در بخش اول کارگاه محمد نوری رئیس مرکز مشاوره و سلامت روان دانشگاه با تعریف مهارت حل مساله درباره مراحل حل مساله توضیحات مشروحی را ارائه نمود. ایشان اذعان نمود که حل مساله با شناسایی مشکل شروع می شود و فرد باید مشکل را بطور جامع و شفاف تعریف نماید. سپس برای آن مشکل راه حل های متعددی را لیست نماید که از بارش افکار برای آن می توان استفاده نمود. در ادامه محمد نوری مراحل بررسی معایب و مزایای راه حل ها و انتخاب راه حل مناسب و اجرای آ را با نمونه مثالی توضیح دادند. سپس در رابطه با ارجاع افراد نیازمند خدمات روانشناختی صحبت نموده و سیستم "بتا" شامل بپرس ، ترغیب کن و ارجاع بده را تشریح نمودند.

در بخش دوم جلسه دکتر علیرضا شمسی عضو هیات علمی گروه روانپزشکی، مدیریت هیجان با استفاده از رفتار درمانی دیالکتیکی را تشریح نمودند. ایشان بیان نمودند که توجه‌آگاهی به مهارت‌های مشخص و متنوعی را شامل می شود و از طریق آنها افراد می توانند بر هیجان‌های شدید خود مدیریت داشته و با مشکلات بدتنظیمی هیجانی از شدیدترین حالت که در اختلال شخصیت مرزی مشاهده می‌شود تا رنج هیجانی‌ مقابله موثر داشته باشند. ایشان اذعان داشتند که تمرین‌های ارائه شده به تمرکز در لحظه حال حتی در شرایط استرس‌زا کمک می‌کند که در نهایت منجر به کاهش رفتارهای تکانشی ‌و افزایش رفتارهای هدفمند می شوند. 

در بخش پایانی که پس از پذیرایی از اساتید صورت گرفت دکتر جمال شمس به بحث انگیزش در منتورشیپ پرداختند. ایشان با ذکر تعریفی از انگیزش آن را یکی از مسائل کلیدی و تعیین کننده در ارتباط منتور و منتی دانستند. وی گفت انگیزش به طور کلی به سه عامل نیازها، برانگیختن ها و مشوق ها دسته بندی و  می توان با توجه به هر یک از عوامل تعیین کننده راههایی برای ایجاد انگیزش در دستیاران ارائه نمود.در ادامه ایشان روش های موثری برای افزایش انگیزش تحصیلی در دستیاران ارائه نمود.

گفتنی است جلسه سوم از کارگاه مهارتی منتورشیپ در تاریخ 26 آبان سال جاری در کلاس شماره 2 دانشکده پزشکی برای منتورهای گروه های چشم، پزشکی هسته ای، گوش و حلق و بینی، طب فیزیکی و توانبخشی ، قلب و عروق ، پاتولوژی ، زنان و زایمان و اطفال برگزار شد.

 

 

  • گروه خبری : مشاوره,ارشیو اخبار
  • کد خبر : 122939
کلید واژه
متن استاتیک شماره 39 موجود نیست