×

اطلاعات "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1400/12/23 - 14:03
  • بازدید : 58
  • تعداد بازدید : 56
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

برگزاری وبینار آموزشی مهارتهاي تحصيلي

به همت مرکز مشاوره و سلامت روان دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، وبینار آموزشی مهارتهاي تحصيلي ( مطالعه و برنامه ريزي) ويژه دانشجويان برگزار شد.

به همت مرکز مشاوره و سلامت روان دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، وبینار آموزشی مهارتهاي تحصيلي ( مطالعه و برنامه ريزي) ويژه دانشجويان برگزار شد.

دکتر سمیه شعبانی با بیان اینکه در اين وبینار درخصوص روش هاي صحيح مطالعه و مطالعه فعال و پويا صحبت شد افزود: واقعیت آن است آنچه که فراگیران را در روند تحصیلی و مطالعه دچار مشکل می کند عدم اطلاع از روش صحیح مطالعه و یادگیری است. یادگیری و مطالعه رابطه ایی تنگاتنگ و مستقیم با یکدیگر دارند و لازم و ملزوم هم هستند. برای اینکه میزان یادگیری افزایش یابد باید قبل از هر چیز مطالعه ایی فعال و پویا داشت.

روانشناس مرکز مشاوره و سلامت روان افزود: فرآیند يادگيري شامل سه مرحله دريافت، نگهداري و يادآوري مطالب در زمان مناسب است و در اين فرآيند فرد نياز به دقت، تكرار و آرامش دارد. یکی از عوامل موثر در یادگیری و مطالعه درست، شناسايي سبك يادگيری است.

مدرس وبینار جهت شناسايي سبك يادگيري شرکت کنندگان، آزمون سبك يادگيري وارك را به دانشجويان معرفي كرد و به دنبال آن ويژگي هاي شخصيتي، شيوه خواندن و به يادسپاري، حفظ اطلاعات و عملکرد بهتر در امتحانات بر اساس هر سبك يادگيري عنوان شد. اين پرسشنامه پنج سبك يادگيري تصويري/ ديداري، صوتي/ شنيداري، خواندن/ نوشتني ،حركتي/لمسي و سبك چندوجهي را مورد ارزيابي قرار مي دهد.

در ادامه ایشان به تشريح روش مطالعه PQ5Rپرداخت. اين روش شامل هفت مرحله پيش خواني، سوال كردن، خواندن، خلاصه نويسي، مرور كردن، از بر كردن و مرحله تازه كردن مطالعه است. در این روش در خصوص نحوه پیش مطالعه ، خواندن و خلاصه نویسی از مراحل قبل و حین مطالعه توضیحاتی ارائه شد. همچنین مراحل بعد از مطالعه شامل مرور کردن، مرور ذهنی و تازه کردن مطالعه و شیوه های آن بیان شد.

گفتنی است این وبینار آموزشی در تاریخ 22 اسفند ماه سال جاری برگزار شد.

 

  • گروه خبری : مشاوره,ارشیو اخبار
  • کد خبر : 114654
کلید واژه
متن استاتیک شماره 39 موجود نیست