برگزاری وبینار آموزشی تو درس خواندن استاد شو!
به گزارش روابط عمومی مرکز مشاوره، وبینار آموزشی تو درس خواندن استاد شو! ویژه دانشجویان جدیدالورود برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی مرکز مشاوره، وبینار آموزشی تو درس خواندن استاد شو! ویژه دانشجویان جدیدالورود برگزار شد. دکتر سمیه شعبانی دراین باره افزود: يادگيري يك مهارت است بنابراين مي توان آن را بهبود داد. همه مي توانند حافظه و قدرت يادگيري خود را افزايش بدهند. براي اين كار لازم است سبك يادگيري و شيوه هايي كارآمد برای یادگیری را در مورد خود تشخيص دهيد. روانشناس مرکز مشاوره و سلامت روان دانشجویان با تشریح فرآيند يادگيري افزود: فرآیند یادگیری شامل سه مرحله دريافت، نگهداري و يادآوري مطالب در زمان مناسب است و در اين فرايند فرد نياز به دقت، تكرار و آرامش دارد. مدرس این وبینار آموزشی با بیان اینکه برای داشتن مطالعه ايي پويا و فعال، شناسايي سبك يادگيري بسيار تعيين كننده است، افزود: در اين وبینار آموزشی آزمون سبك يادگيري وارك به دانشجويان ارائه شد و دانشجویان توانستند سبک های یادگیری خود را شناسایی کنند و به دنبال آن ويژگي هاي شخصيتي، شيوه خواندن و به يادسپاري مطالب مربوط به هر سبك يادگيري عنوان شد. پرسشنامه وارک، پنج سبك يادگيري تصويري- ديداري، صوتي- شنيداري، خواندن- نوشتني ،حركتي- لمسي و سبك چندوجهي را مورد ارزيابي قرار مي دهد . در ادامه دكتر شعباني به تشريح روش مطالعه PQ5Rپرداخت و بیان داشت: اين روش شامل هفت مرحله پيش خواني، سوال كردن، خواندن، خلاصه نويسي، مرور كردن، از بر كردن و مرحله تازه كردن مطالعه است. ایشان همچنین در توضیح اهمیت برنامه ريزي تحصیلی افزود: برنامه ریزی از مهمترين بخش ها در مطالعه موثر است و نيازمند رعايت اصولي در خصوص يك برنامه واقعبينانه است . دکتر سمیه شعبانی در اين وبینار آموزشی اصول كلي در مطالعه، تنظيم مطالعه و بهداشت مطالعه را تشريح کرد و افزود: رعايت بهداشت مطالعه در خصوص نور، هوا و وضعيت بدني فرد هنگام مطالعه بسيار حائز اهميت است و منجر به مطالعه فعال و پويا می شود. گفتنی است این وبینار آموزشی در تاریخ 7 آذر ماه سال جاری برگزار شد.
|