کارگاه آموزشی من و درسام برگزار شد
به همت مرکز مشاوره و سلامت روان دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، کارگاه آموزشی من و درسام ویژه نودانشجویان دانشکده داروسازی برگزار شد.
به همت مرکز مشاوره و سلامت روان دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، کارگاه آموزشی من و درسام ویژه نودانشجویان دانشکده داروسازی برگزار شد. مجید مردی دراین باره افزود: نتایج مطالعات نشان می دهد افراد در چگونگی گرایش به یک تکلیف متفاوتند و این تفاوت ها صرفا ناشی از هوش و یا قابلیت های اجتماعی نیست. سبک های یادگیری روش های ترمیمی برای پردازش و سازماندهی اطلاعات و پاسخدهی به محرک های محیطی است. روانشناس مرکز مشاوره و سلامت روان با بیان اینکه دراین کارگاه آموزشی در خصوص روش های صحیح مطالعه و مطالعه فعال و پویا صحبت شد افزود: برای اینکه میزان یادگیری افزایش یابد باید قبل از هرچیز مطالعه ای فعال و پویا داشت. واقعیت آن است آنچه که فراگیران را در روند تحصیل و مطالعه دچار مشکل می کند عدم اطلاع از روش صحیح مطالعه و یادگیری است. یادگیری و مطالعه رابطه ای تنگاتنگ و مستقیم با یکدیگر دارند و لازم و ملزوم هستند. فرآیند یادگیری شامل سه مرحله دریافت، نگهداری و یادآوری مطالب در زمان مناسب است و دراین فرآیند فرد نیاز به دقت، تکرار و آرامش دارد. مدرس این کارگاه آموزشی درادامه به تشریح راهبردهای یادگیری شناختی از جمله مرور و بسط معنایی، سازماندهی، برنامه ریزی و نظارت بر خود، نظم دهی و ... پرداخت. گفتنی است این کارگاه آموزشی در تاریخ 6 آذرماه سال جاری برگزار شد.
|