×

اطلاعات "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1402/08/21 - 10:07
  • بازدید : 39
  • تعداد بازدید : 37
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

کارگاهی همدلی برای مخاطبین نو دانشجویان پرستاری

با سلام در تاریخ 17/ 8/ 1402 روز چهارشنبه کارگاهی با عنوان همدلی برای مخاطبین نو دانشجویان پرستاری، ورودی مهر 1402 با حضور مدرس و روانشناس دانشکده، خانم امیری برگزار شد.

   با سلام در تاریخ  17/ 8/ 1402 روز چهارشنبه  کارگاهی با عنوان همدلی برای مخاطبین نو دانشجویان پرستاری، ورودی مهر 1402 با حضور مدرس و روانشناس دانشکده، خانم امیری برگزار شد. در ابتدا بعد از معرفی ،تعریفی از همدلی به معنی "توانایی درک و فهم احساسات دیگران از دریچه چشم آن ها " ارائه شد و با مقدمه ای در مورد نقش مهم ارتباط موثر در محیط زندگی و حرفه ای و همچنین اهمیت و ضرورت همدلی که یک جنبه اساسی در ارتباط و تعامل انسانی است و نقش موثری در ارتباط صمیمی دارد صحبت شد.  با همدلی توانایی درک محتوای پیام، احساسات و همچنین نیازهای فرد مقدور می باشد. با درک همدلانه سوئ تفاهم ها و تعارضات کاهش و تعاملات سازنده و رضایت بخش بیشتر می شود که که این مهم با توجه به مقالات علمی مزایای فیزیکی نیز دارد زیرا همدلی منجر به ارتباط سالم تر می شود و همین سطوح استرس را کاهش و عملکرد سیستم ایمنی را بهبود می بخشد. همچنین با مهارت همدلی می توان جامعه عادلانه تر و دلسوزتری داشت زیرا ارتقای درک و تحمل به پذیرش و سازگاری بیشتر گروه های مختلف جوامع منجر می شود. در ادامه ویژگی ارتباط همدلانه و غیر همدلانه و ابراز همدلی : مهارت گوش دادن، تکنیک انعکاس افکار و احساسات و شفاف سازی که به صورت عملی کار شد و همچنین موانع همدلی : نصیحت و پند و اندرز، راهنمایی و ارائه راه حل، سرزنش و قضاوت کردن، مقایسه کردن، بی اهمیت جلوه دادن یا مبالغه در موضوع و همچنین تعریف و تمجید کردن مطرح شد. در ادامه در مورد ابزار مهم همدلی در روابط، یعنی مهارت گوش دادن و فرق آن با شنیدن و همچنین انواع همدلی، همدلی در افکار و در احساس ، بهترین زمان همدلی، تفاوت همدلی و همدردی توضیحی کامل داده شد.

 

  • گروه خبری : مشاوره,ارشیو اخبار
  • کد خبر : 134604
کلید واژه

نظرات

0 تعداد نظرات

نظر

متن استاتیک شماره 39 موجود نیست