×

اطلاعات "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1399/07/23 - 18:21
  • بازدید : 260
  • تعداد بازدید : 29
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

نقش انگیزش در آموزش چیست؟؟

به همت مركز مشاوره و سلامت روان دانشجويان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، وبينار آموزشی "نقش انگيزش در آموزش"ويژه اساتيد مشاور محترم برگزار شد.

به همت مركز مشاوره و سلامت روان دانشجويان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، وبينار آموزشی "نقش انگيزش در آموزش"ويژه اساتيد مشاور محترم برگزار شد.

 دکتر سمیه شعبانی روانشناس مرکز مشاوره و مدرس وبینار دراین باره افزود: انگيزش به نيروي ايجاد كننده، نگهدارنده و هدايت كننده رفتار گفته مي شود و تعريف شده است. انگیزه دقیق تر از انگیزش است به این صورت که انگیزش عامل کلی مولد رفتار است اما انگیزه را علت اختصاصی یک رفتار خاص به حساب می آورند. انگیزه بیشتر در اشاره به رفتار انسان به کار می رود.

وی با اشاره به اینکه این وبینار با محوریت اساتید محترم مشاور برگزار شد، افزود: در اين وبینار به طبقه بندي انگيزه تحصيلي از نظر اهداف پرداخته شد. در مورد انگيزه تحصيلي بيروني و عوامل مؤثر در آن و انگيزه تحصيلي دروني و عوامل مرتبط با آن صحبت شد، اثرات بي انگيزگي تحصيلي در بخش هاي رواني ، اجتماعي و جسماني مطرح شد.

 ایشان ادامه داد: منابع بي انگيزگي تحصيلي در پنج سطح باورها و عقايد ، عدم حمايت توسط عوامل دانشگاه ، احساس حقارت، شرايط حاكم بر جو خانواده و شرايط اجتماعي مطرح گرديد و به صورت کامل تشریح شد. همچنين در خصوص ويژگي هاي جوانان عصر حاضر، چالش هاي پيش روي دانشجويان و نقش انگيزشي اساتيد در پيشرفت تحصيلي و موفقيت اجتماعي دانشجويان صحبت شد.

همچنین در ادامه افزود: دراین وبینار به طرح پژوهش هاي صورت گرفته در اين زمينه پرداخت و عوامل بيان شده از سوي دانشجويان و اساتيد را در انگيزه بخشي به دانشجويان بر اساس نتايج تشريح شد. در پايان نیز در خصوص روشهاي ارتباطي موثر با دانشجويان و مهارتهاي ايجاد انگيزه صحبت شد و نظرات و تجربيات اساتيد در خصوص نحوه ايجاد انگيزه به اشتراك گذاشته شد.

گفتنی است این وبینار آموزشی در تاریخ 23 مهر ماه سال جاری برگزار شد

 

 

 

 

 

 

  • گروه خبری : مشاوره,ارشیو اخبار
  • کد خبر : 97598
کلید واژه
متن استاتیک شماره 39 موجود نیست