برگزاری وبینار آموزشی انعطافپذیری روان شناختی
به همت مرکز مشاوره و سلامت روان دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی وبینار آموزشی انعطافپذیری روانشناختی ویژه دانشجویان با تدریس علی وفایی برگزار کرد.
به همت مرکز مشاوره و سلامت روان دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی وبینار آموزشی انعطافپذیری روانشناختی ویژه دانشجویان با تدریس علی وفایی برگزار کرد. علی وفایی با بیان اینکه انعطاف پذیری روانی به معنای توانایی برای تماس کامل با لحظه حال به عنوان یک انسان آگاه، و همچنین تغییر و یا ادامه در رفتار، زمانی که چنین کاری در خدمت به اهداف با ارزش می باشد افزود: بطور کلی انعطافپذیری روان شناختی در خصوص چگونگی آگاهی از هیجان ها و احساسات درونی در واکنش به موقعیت های بیرونی و رخدادهای درونی در نظر گرفته شد. روانشناس مرکز مشاوره و سلامت روان دانشجویان افزود: بعد از توضیح اهمیت هیجان ها به عنوان نیرویی که بر رفتار و انگیزه های ما موثر است، به نحوه واکنش روان شناختی افراد به این هیجان ها پرداخته شد و عنوان شد که افراد در مواجه با آنها، واکنشهای مختلفی از خود بروز میدهند که در کنار واکنش سالم و مناسب، واکنشهایی که ممکن است منعطف و متناسب با هیجان و موقعیت نباشد از خود نشان دهند که این موضوع باعث بوجود آمدن و ماندگاری مشکلاتی از جمله افسردگی، اضطراب، مشکلات خواب، خوردن، اهمال کاری و کمال گرایی و .... شود. مدرس وبینار افزود: برای بهبود انعطافپذیری روان شناختی نیاز است ظرفیت خود مشاهده گری را در خود رشد دهیم و به احساسات و احوالات درونی دقت کنیم. گفتنی است این وبینار آموزشی در تاریخ 5 بهمن ماه سال جاری برگزار شد.
|