کارگاه اهمالکاری در دانشکده پیراپزشکی برگزار شد
به منظور افزایش سطح مهارت های تحصیلی و کاهش افت تحصیلی روز دوشنبه کارگاهی با عنوان اهمالکاری و راه های مقابله با آن، برای دانشجویان رشته رادیولوژی ترم یک ورودی بهمن ۱۴۰۴ در دانشکده پیراپزشکی برگزار شد.

به منظور افزایش سطح مهارت های تحصیلی و کاهش افت تحصیلی روز دوشنبه کارگاهی با عنوان اهمالکاری و راه های مقابله با آن، برای دانشجویان رشته رادیولوژی ترم یک ورودی بهمن ۱۴۰۴ در دانشکده پیراپزشکی برگزار شد.
این کارگاه در روز سه شنبه، تاریخ ۲۳/۲/۱۴۰۴ در دانشکده پیراپزشکی با تدریس مدرس مهارت های زندگی و روانشناس مرکز مشاوره علوم پزشکی شهید بهشتی، خانم امیری برگزار شد.
به گفته ایشان اهمالکاری یکی از مشکلات دوره تحصیل برای اکثر دانشجویان در مقاطع مختلف می باشد که می تواند بر جنبه های مختلف زندگی آن ها تاثیرات کوتاه مدت و بلند مدتی داشته باشد و منجر به افزایش استرس، عدم کنترل بر زندگی شخصی، نارضایتی از خود و در بلند مدت منجر به اختلالاتی چون افسردگی، اضطرابی شود که با شناسایی علل و انواع اهمالکاری می تواند گامی رو به جلو در جهت کنترل وکاهش این رفتار برداشت.
در این کارگاه بعد از مقدمه ای درمورد تعریف علمی اهمالکاری و پیامدهای آن در زندگی روزمره، برای تشخیص اهمالکاری، انواع و شدت آن تستی از دانشجویان گرفته شد و بعد درمورد انواع اهمالکارها: اجتنابی،بی نظم، مردد به خود، بین فردی، همه یا هیچ و نوع لذت جو و تکنیک های مقابله با هر کدام از علل اهمالکاری توضیح داده شد. همچنین چرخه فکر، احساس و رفتار ایشان (طبق درمان شناختی و رفتاری ) و چگونه شکستن این چرخه اشاره و خطاهای فکری رایج در اهمالکاری: پیشگویی، ذهن خوانی، فاجعه سازی و برچسب زدن و راه های مقابله با آن شرح داده شد.
نظر