وبینار آموزشی مهارت های تحصیلی، برنامه ریزی و مطالعه برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی مرکز مشاوره، وبینار آموزشی مهارت های تحصیلی ویژه دانشجویان جدیدلورود برگزار شد.
|
به گزارش روابط عمومی مرکز مشاوره، وبینار آموزشی مهارت های تحصیلی ویژه دانشجویان جدیدلورود برگزار شد. دکتر سمیه شعبانی روانشناس مرکز مشاوره و سلامت روان دانشجویان و مدرس این وبینار دراین باره افزود: يادگيري يك مهارت است بنابراين مي توان آن را بهبود داد. همه مي توانند حافظه و قدرت يادگيري خود را افزايش بدهند. براي اين كار لازم است سبك يادگيري و شيوه هايي كارآمد برای یادگیری را در مورد خود تشخيص دهيد. وی با تشریح فرايند يادگيري افزود: فرآیند یادگیری شامل سه مرحله دريافت، نگهداري و يادآوري مطالب در زمان مناسب است و در اين فرايند فرد نياز به دقت، تكرار و آرامش دارد. دکتر سمیه شعبانی همچنین با بیان اینکه جهت داشتن مطالعه ايي پويا و فعال، شناسايي سبك يادگيري بسيار تعيين كننده است، افزود: در اين وبینار آموزشی آزمون سبك يادگيري وارك به دانشجويان ارائه شد و دانشجویان توانستند سبک های یادگیری خود را شناسایی کنند و به دنبال آن ويژگي هاي شخصيتي، شيوه خواندن و به يادسپاري مطالب مربوط به هر سبك يادگيري عنوان شد. پرسشنامه وارک، پنج سبك يادگيري تصويري- ديداري، صوتي- شنيداري، خواندن- نوشتني ،حركتي- لمسي و سبك چندوجهي را مورد ارزيابي قرار مي دهد . در ادامه دكتر شعباني به تشريح روش مطالعه PQ5Rپرداخت و بیان داشت: اين روش شامل هفت مرحله پيش خواني، سوال كردن، خواندن، خلاصه نويسي، مرور كردن، از بر كردن و مرحله تازه كردن مطالعه است. ایشان همچنین در توضیح اهمیت برنامه ريزي تحصیلی افزود: برنامه ریزی از مهمترين بخش ها در مطالعه موثر است و نيازمند رعايت اصولي در خصوص يك برنامه واقعبينانه است . دکتر سمیه شعبانی در اين وبینار آموزشی اصول كلي در مطالعه، تنظيم مطالعه و بهداشت مطالعه را تشريح کرد و افزود: رعايت بهداشت مطالعه در خصوص نور، هوا و وضعيت بدني فرد هنگام مطالعه بسيار حائز اهميت است و منجر به مطالعه فعال و پويا می شود. گفتنی است این وبینار آموزشی در تاریخ 21 دی ماه سال جاری برگزار شد.
|

نظر