×

اطلاعات "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1401/03/22 - 10:47
  • بازدید : 41
  • تعداد بازدید : 39
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

جلسه دوم کارگاه آموزشی من و فرزندم (دوره نوجوانی) برگزارشد.

به همت مرکز مشاوره و سلامت روان دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و با همکاری امور بانوان دانشکده بهداشت و ایمنی جلسه دوم کارگاه آموزشی من و فرزندم ویژه کارکنان محترم این دانشکده برگزار شد.

به همت مرکز مشاوره و سلامت روان دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و با همکاری امور بانوان دانشکده بهداشت و ایمنی جلسه دوم کارگاه آموزشی من و فرزندم ویژه کارکنان محترم این دانشکده برگزار شد.

زهرا صابر انزابی دراین باره افزود: نحوه تربيت والدين از مهمترين و بادوامترين علل اثرگذار بر جنبه هاي مختلف زندگي هر فرد است. همانند تحول مهارت های شناختی، شکل گيري وضعيت هویت، هويت جنسي و كيفيت روابط جنسي در بزرگسالي و بسياري جنبه هاي ديگر. پژوهش هاي بيشماري مؤيد اهميت نحوه تربيت والدين بر وضعيت سلامت روان فرزندان است. به طور مثال ميتوان اشاره كرد به اختلال اضطرابي، پرخاشگري، شخصيت ضد اجتماعي، سوءمصرف مواد مخدر، بزهکاری و افسردگی.

روانشناس مرکز مشاوره و سلامت روان در ابتدای این کارگاه آموزشی در رابطه با شکل و روند رشد مغز و دستگاه عصبی در سن نوجوانی اعم از ساقه مغز، دستگاه لیمبیک، روند رشدی و کنترل هیجانها صحبت کرد. در ادامه به موضوع آموزش مفاهیم جنسی به نوجوانان و بهداشت جنسی، هویت یابی جنسی، بلوغ و تغییرات این دوران و چگونگی آموزش در این دوران مطالبی را ارائه کرد.

مدرس این کارگاه آموزشی همچنین به عناوینی ازجمله: روند تربیت در سن کودکی و بعد نوجوانی به صورت مرحله به مرحله، بلوغ و اعتماد به نفس، حمایت عاطفی، نگرش رشد و تغییرات جسمانی و خلقی نوجوان در طول این مسیر از قبیل اندامها، سرکشی و غالب بودن هیجان ها بر منطق پرداختند.

گفتنی است این کارگاه آموزشی در تاریخ 10 خرداد ماه سال جاری در دانشکده بهداشت و ایمنی و به شکل حضوری و مجازی برگزار شد.

 

  • گروه خبری : مشاوره,ارشیو اخبار
  • کد خبر : 117581
کلید واژه
متن استاتیک شماره 39 موجود نیست