کارگاه آموزشی مهارت های تحصیلی برگزار شد.
به همت مرکز مشاوره و سلامت روان دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی کارگاه آموزشی مهارت های تحصیلی (سبک های یادگیری و یاددهی) ویژه اساتید محترم مشاور برگزار شد.
به همت مرکز مشاوره و سلامت روان دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی کارگاه آموزشی مهارت های تحصیلی (سبک های یادگیری و یاددهی) ویژه اساتید محترم مشاور برگزار شد. دکتر سمیه شعبانی دراین باره افزود: يادگيري يك مهارت است بنابراين مي توان آن را بهبود داد. همه مي توانند حافظه و قدرت يادگيري خود را افزايش بدهند. براي اين كار لازم است سبك يادگيري و شيوه هايي كارآمد برای یادگیری را در مورد خود تشخيص دهيد. روانشناس مرکز مشاوره و سلامت روان دانشجویان با تشریح فرآيند يادگيري افزود: فرآیند یادگیری شامل سه مرحله دريافت، نگهداري و يادآوري مطالب در زمان مناسب است و در اين فرايند فرد نياز به دقت، تكرار و آرامش دارد. مدرس این کارگاه آموزشی با بیان اینکه برای داشتن مطالعه ايي پويا و فعال، شناسايي سبك يادگيري بسيار تعيين كننده است، افزود: در اين کارگاه آموزشی آزمون سبك يادگيري وارك به اساتید مشاور ارائه شد. با این پرسشنامه میتوان سبک های یادگیری هر فرد را شناسایی کرد و به دنبال آن به ويژگي هاي شخصيتي، شيوه خواندن و به يادسپاري مطالب مربوط به هر فرد دست یافت. پرسشنامه وارک، پنج سبك يادگيري تصويري- ديداري، صوتي- شنيداري، خواندن- نوشتني ،حركتي- لمسي و سبك چندوجهي را مورد ارزيابي قرار مي دهد. در ادامه سمیه شعباني به تشريح روش مطالعه PQ5Rپرداخت و بیان داشت: اين روش شامل هفت مرحله پيش خواني، سوال كردن، خواندن، خلاصه نويسي، مرور كردن، از بر كردن و مرحله تازه كردن مطالعه است. ایشان همچنین در توضیح اهمیت برنامه ريزي تحصیلی افزود: برنامه ریزی از مهمترين بخش ها در مطالعه موثر است و نيازمند رعايت اصولي در خصوص يك برنامه واقعبينانه است. دکتر سمیه شعبانی در اين کارگاه آموزشی اصول كلي در مطالعه، تنظيم مطالعه و بهداشت مطالعه را تشريح کرد و افزود: رعايت بهداشت مطالعه در خصوص نور، هوا و وضعيت بدني فرد هنگام مطالعه بسيار حائز اهميت است و منجر به مطالعه فعال و پويا می شود. گفتنی است این کارگاه آموزشی در تاریخ 12 شهریور ماه سال جاری برگزار شد.
|