جلسه آنلاین ژورنال کلاب
جلسه ژورنال کلاب سال 1403 با حضور جمعی از رواشناسان مراکز مشاوره منطقه 10 با ارائه خانم دکتر مریم رحمتی، با عنوان تدوین مدل ساختاری اضطراب کرونا بر اساس عدم تحمل بلاتکلیفی و اضطراب مرگ با میانجی گری تنظیم شناختی هیجان در دانشجویان پزشکی برگزار شد.
جلسه ژورنال کلاب سال 1403 با حضور جمعی از رواشناسان مراکز مشاوره منطقه 10 با ارائه خانم دکتر مریم رحمتی، با عنوان تدوین مدل ساختاری اضطراب کرونا بر اساس عدم تحمل بلاتکلیفی و اضطراب مرگ با میانجی گری تنظیم شناختی هیجان در دانشجویان پزشکی برگزار شد.
دومین جلسه ژورنال کلاب سال 1403 با حضور جمعی از رواشناسان مراکز مشاوره منطقه 10 با ارائه خانم دکتر مریم رحمتی، روانشناس مدیریت مشاوره دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد. دکتر محمد نوری رییس مدیریت مشاوره دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی هدایت کننده این نشست آنلاین بود. این جلسه در تاریخ 24 مرداد 1403 از طریق پلتفرم اسکای روم با عنوان مقاله تدوین مدل ساختاری اضطراب کرونا بر اساس عدم تحمل بلاتکلیفی و اضطراب مرگ با میانجی گری تنظیم شناختی هیجان در دانشجویان پزشکی برگزار شد.
مقاله مطرح شده در این جلسه با توجه به بحران و دغدغه های دانشجویان پزشکی در دوران پاندمی کرونا و مشکلاتی که تجربه کرده اند و عدم تحمل بلاتکلیفی و اضطراب مرگ دو متغیر درهمتنیده میباشند که موجب اضطراب کرونا شده است. ابهام شناختی در مورد کرونا، ترس از مرگ، ترس از موقعیت مبهم، انتشار اطلاعات غلط، شایعات، محدودیتهای ناشی از کرونا، قرنطینه شدن، رعایت فاصله اجتماعی، همه و همه باعث اضطراب ناشی از کرونا درکادر درمان بود. این پژوهش با 400نمونه اجرا شد با روش مدل معادلات ساختاری و نتایج این مقاله منجر به پیشنهادات کاربردی از جمله موارد زیردر موارد بحران برای دانشجویان پزشکی شده است.
آموزش مهارتهای تنظیم شناختی به دانشجویان پزشکی به منظور تقویت مهارتهای مداخله در مواجهه با عدمتحمل بلاتکلیفی و اضطراب مرگ.
برگزاری کارگاهها و سخنرانیها با محتوای مرتبط با مداخلههای تنظیم شناختی هیجان و کاهش اضطراب کرونا.
ارتقاء مهارتهای ارتباطی و توانایی ارائه حمایتهای اجتماعی برای دانشجویان پزشکی در شرایط ویژه مانند کرونا
ارائه پیشنهادهای سازنده برای مدیریت استرس و افزایش انطباق دانشجویان پزشکی با شرایط نامطلوب کتابچه،پادکست،ویدیو ها
فراهم کردن برنامههای پشتیبانی و حمایتی آنلاین از طریق پلتفرم های آنلاین و ارائه منابع مفید برای دانشجویان پزشکی جهت مدیریت اضطراب کرونا
در طراحی برنامهها و مداخلات، توجه به نیازهای جنسیتی دانشجویان پزشکی و نقش تعدیلکننده جنسیت در تأثیر مداخله. پیشنهادهای فوق میتوانند بهبود کیفیت زندگی و مقابله با اضطراب در دانشجویان پزشکی در شرایط ویژه کرونا را تسهیل کنند.
ایجاد شبکه همتا که درآن دانشجویان پزشکی بتوانند تجربیات و راهکارهای مقابله ای خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند و از حمایت های اجتماعی بهره مند شوند.
هدف قراردادن سـازه شناختی در این مطالعه میتوانـد شیوه مـؤثری برای شناسایی ریشه انواع اضطرابها باشد و راهگشای روانشناسان بالینی در حیطه درمانهای شناختی گردد تا در موقعیتهای مبهمی مانند شیوع یک ویروس بتوان از یافتههای این مطالعه بهره برد.
پژوهش حاضر مسئولان، برنامهریزان و متخصصان حیطههای ذیربط را به سمتی هدایت میکند که از متولیان امور از جمله روان شناسان، نهایت استفاده را در جهت راهنمایی افراد، جهت بهبود تنظیم شناختی هیجان، عدم تحمل بلاتکلیفی و اضطراب مرگ در زمان شیوع بیماریهایی مانند کووید-19 و اضطراب ناشی از آن بکنند.